memasuki gerbang umur 21

alhamdulillah,beberapa jam lagi akan menambah lagi usia yang ada..hurm..27 november,yup..tahun?1989..jadi masuklah umur 21..umur2 yang mampu dan pasti boleh untuk mengundi..hehe..kena daftar diri ni untuk pilihan raya..ada sape2 tau cara2 nya??

hari lahir?apa yg ada pada hari lahir??sebagai peringatan saja untuk diri ini yang semakin menginjak ke umur2 yang mungkin mematangkan diri ni..tapi adakah umur itu mempengaruhi kematangan seseorang?secara logiknya nya,mungkin..namun bagi iz,umur bukanlah penanda aras kematangan seseorang..ada yang umur dah masuk ke 30 an, namun masih berada berfikiran seolah-olah berumur 18 tahun...dan ada yang baru berumur belasan tahun,tapi lebih matang kerana mungkin tanggung jawab yang dipikul mematangkan fikiran..kan?

err...jauh pulak melencong..maaf yer..bukan nak bincang topik matang pon..hehe..saje je la..iz ni terkadang menulis apa sahaja yang terlintas kat fikiran ni..jadi kalau sukar melihat susun cerita yang teratur,sekali lagi..maafkan iz..

hari lahir?apa yang iz inginkan??apa yang iz inginkan x penting pun..tapi apa yang iz ingin berikan..sebab erti hidup pada memberi kan..oklah..pada hari lahir kali ni iz bercadang dan berniat untuk memaafkan semua kenalan2 iz..kalau ada apa2 salah hangpa kat cheq,cheq maafkanlah..yer?x mola bermusuh-musuhan,berdengki-dengkian,dan pelbagai ber2 lagi..iz pon harapkan hangpa maafkanlah iz..biarlah hari lahir ini menjadi sesuatu yang bermanfaat dan diredhaiNya..

azam pula..iz berazam untuk memperbaiki diri ini dari hari ke hari,bukan untuk menjadi sempurna,namun ingin memperbaiki 1001 kelemahan diri..iz x takut ditegur,malah dikutuk,kerana dengan cara itu sahaja iz tahu kelemahan diri..iz pujian hanya melemah diri je rasa..namun masih akan tetap menghargai..cuba untuk latih diri menjadi manusia yang tidak ego..malah membuka diri ini seluas-luas nya untuk ditegur,..jangan takut2 la pasni kalau nak tegur ,yer??

minggu akan datang ini juga iz akan memulakan hidup baru di Rawang..bekerja di Perodua..harap2 mampu la mendidik diri untuk menjadi lebih berdikari dari masa ke semasa..insyaallah..try untuk berhijrah dan memulakan hidup di tempat org la pulak..lain tempat,lain la ragamnya,yer dak?hehe..

jadi untuk hari lahir ni,iz mengharapkan bahawa segala kesilapan iz selama ni kat korang harap di maafi..mekasih gak wat yang mengewish kat fb,kat mesej..sangat2 dihargai rasanya..ingat korang yer..pape pon mekasih sangat..Assalamualaikum..err,jemput follow yer,hehe..

9 comments:

Rushydone (edan) said...

Ni gua nak cakap sikit ni..
ble nye start keje??

iz @ aako89 said...

1 disember start..cume selasa dah g rawang dah..tdo umah falah semalam..

Syida said...

hepi bday.. :D

iz @ aako89 said...

Mekasih syida...

Ana Insyirah said...

sanah helwah ya akhi...dah tua akhirnya..huhu..may Allah always bless you in whatever you do..ad'uka binnajah! :)

iz @ aako89 said...

tua ke?hehe..insyaallah..mekasih yer Ana Insyirah..

eja said...

alhamdulillah bertambah umur..se,oga dipjgkan umur dan dmurahkan rezeki..semoga ceria dan berbahagia disamping org yg tersayang..

iz @ aako89 said...

mekasih eja..insyaallah,amin.

Ana Insyirah said...

sama2..tua ckitlah dr ana..haha