raya pertama

seronok nya ai,raya pertama disini..meriahnya terasa sangat..dengan sedara mara berkumpul...best2..aktiviti hari ni,pagi2 lagi.,kemas2 umah sikit,mop2 lantai cam biase la..pastu semayang raya di surau rumah..namun,terasa meriah ,penuh dgn org walaupun kebanyakan nya warga asing..tapi xpe,biarla dari mana dtg sekalipon,kita masih seagama..tajuk khutbah,macam biasala,mengenai perpaduan..ader diselitkan mengenai amalan2 yang boleh diamalkan di bulan Syawal ni..pose 6,dan sebagainya..

pas semayang raya,pergi ke tanah perkuburan untuk melawat kubur arwah anak buah yg pertama,Riz..alhamdulillah,bersihkan kubur arwah,bacakan yassin..elok tau melawat kubur ni sebenarnya..sebagai peringatan untuk kita yang masih hidup ini..hurm,budak tu,insyaallah,dimasukkan ke syurga..kita ni,yang tua2 nih?belum tentu..jadi,elokla sebagai peringatan kan..ke situ juga kita nanti..tunggu turn..

dah balik rumah,makan dulu..menu?macam biasala,menu2 raya macam ketupat,rendang dll..kenyang jugala..namun,hehe..penangan ketupat yang begitu lemak berkrim tuh,.abis rasa ngantuk yang amat sangat..seb baik tak tertidur..ganja ni ketupat,ketagih..hehe..terer betul la sape yang masak ni..*kredit wat mak sedara ku..selesai makan,sesi meminta maaf..semua pakat duk kumpul kat ruangtamu nih.,tuk bersalaman minta maaf..

lega tau rasa pas je minta maaf..rasa abis terbuang segala beban yang tersimpan..hati ni terbuka luas,lapang selapang nya..alhamdulillah,nikmat memberi maaf itu adalah satu anugerah yang bukan nya semua mampu tuk melakukan sebenarnya..mudah utk kata melafazkan maaf,namun hati kita tak tahu kan..jadi,bila dah memaafkan...leganyaaaaaaa rasa...rekod baru yang bersih tuk memulakan hari selepas nih..

hurm,dahla yer,..iz nak p makan malam pula...geram sangat tengok nasi jintan manis nih..hangpa pernah makan ke?sedap tuh..makan ngan ayam masak merah plus rendang campur,memang marveles..kali ni,kredit to Along..mu memang pandai masak..memang respek sangat2..sayang along..nanti nak cari yang pandai memasak juga..salah satu idaman yang dicari..harap2 jumpela yang pandai masak..ops,terlebih suda..awal lagi..iz kan muda lagi..okla,salam sayang dari iz..moga raya anda meriah,berbahagia bersama keluarga dan insan tersayang..

No comments: