recharge

salam sahabat..hai(^_^)..
ok,harini nak kuarkan tajuk pasal recharge..recharge apa?bateri ka,laptop ka,hurm..bukan2..sume pon bukan..sebenarnya nak cerita tentang recharge semangat....yup..recharge semangat...okla..terus masuk intro..dier camnie kisahnya..terkadang kita rasa kurang je semangat bila menghadapi masalah,dugaan yang boleh mengundang kesunyian dan kebosanan..kan2?


macam2 penyebab,antaranya macam masalah ngan kawan2,ngan family,ngan dugaan dalam mencari ilmu dan 1001  lagi permasalahan yang datang menimpa..ini semua diserabutkan lagi dengan masalah susulan sepertia rasa kebosanan dan yang sewaktu dengan nya..jadi,apa sebenarnya yang kita boleh buat tuk menghilangkan rasa2 x best ni..ada pelbagai cara sebenarnya.,dan bergantung pada seseorang la..

kalau x diselesaikan dengan awal,memang la datang rasa2 negatif ni..satu persatu..mula2 rasa bosan yang amat sangat,bile dah bosan,cepat marah..bila dah marah2,rasa nak pukul2..pas nak pukul2,rasa bersalah..pas rasa bersalah,rasa murung,and so on..jadi,biar la kita recharge cepat2 semangat kita sebelum jadi camnila,sebaiknya..

bila menghadapi masalah2 ini,carila jalan terbaik tuk menghiburkan diri kita sendiri..mungkin dengan melakukan sesuatu yang boleh menghiburkan hati sendiri..letak sekejap masalah tu ketepi(*x bermakna lari dari masalah),cume memberi masa tuk kita mendapatkan rehat sekejap pada minda tuk dielesaikan kemudian dengan rasa tenang dan rasional..selesaikan masalah ketika fikiran dalam keadaan yang serabut,adalah satu tindakan yang sangatla tidak bijak..

cukuplah setakat ni entry iz kali ni..hurm,sebenar nya menulis tuk diri sendiri sebenarnya..tapi,berkongsi samala ngan pembaca semua..cuba meredakan keresahan dalam hati ni,bile ader masalah..berkongsi juga adalah satu cara iz nak recharge semangat ni..hehe..mekasih la yer,sudi membaca..salam sayanag dari cintailmu89...bye!!

No comments: