lelaki..

salam..okay,malam ni nak bincang pasal apa yer..hurm..ingat nak sembang2 pasal tajuk lelaki pulak la..yesza,dapat tajuk dah,lehla,huraikan dengan lebih mendalam..tapi,perbincangan iz mengenai tajuk ini hanyalah dari perspektif iz sendiri la...yer..kalau ader yang terkurang sana sini maafla..sekadar pandangan iz berdasarkan pengalaman iz sendiri..*iz lelaki yer..hehe..jadi lehla bagi pandangan berdasarkan personaliti lelaki..



ok,permasalahan pertama..bila berhadapan dengan masalah,iz berpendapat sangatla berbeza ngan wanita..nape??yup semestinya berbeza..lelaki apabila berhadapan masalah,mereka x kan bercerita dan senang2 saja berkongsi dengan sape2 termasukla kepada kwn2 apatah lagi pada insan yang x dikenali..ego??nope..bukan pasal ego,tapi fitrah lelaki itu sendiri,apabila berhadapan masalah,cuba uk selesaikan nya sendiri tanpa bantuan org lain..dier akan cuba membawa diri,dan cuba tuk mengubati diri sendiri..so,janganla selalu mengganggu pabila lelaki itu perlukan masa tuk memulihkan diri dan meredakan kemarahan and so on..

masuk pada permasalahan kedua..bila berhadapan dengan hal berpakaian.yer,semestinya kami juga bergaya,cuma tidaklah terlalu kompleks berbanding wanita..mungkin lebih meminati gaya yang kemas tapi simple..hehe..tak taula pada golongan lelaki yang nak juga macam wanita..nak makeup2 ke..tapi ingat,hangpa nak bergaya macam mana sekali pon,syariat jangan tolak tepi...menyerupai wanita itu hukum nya haram...jadi,jangan la berlebih-lebih dalam bergaya..okay??

dan dah sampai permasalahan terakhir...dalm bab berbelanja,sebenarnya bukan la semua lelaki sama,tapi kalau bagi iz la,pabila kami berbelanja,lebih ke arah sesuatu yang berbentuk teknologi..mungkin minat gadget2 terbaru,mencantikkan kenderaan,kereta atau pun motor,kamera dll sewaktu dengan nya..hehe,x dapat dinafikan,iz pon sangat gemarkan gadget2,terutamanya yang terbaru..jadi ,bila dah minat,apalagi,kumpul duit sampai la mampu nak beli..jangan berboros dan sampai berhutang udah la,hehe..

cukupla permasalahan yang dibincangkan..kalau nak dibincankan semua,mau ader beribu-ribu lagi perbezaan antara kita,lelaki dan wanita..jadi,x salah belajar ilmu mengenai perbezaan ini..bukan untuk mengetahui siapa lebih baik atau siapa lebih buruk..sekadar untuk memahami antara satu sama lain..jadi,bila terjadi sesuatu perselisihan faham,mampu untuk bertoleransi..hehe..ok la..iz nak masuk tdo..x bujangla tido awal??hehe..ado pulak..esok nak bgn awal pagi..nak antar adik iz ke skola dia..dia dapat tawaran berlakon untuk iklan petronas..suka sangat la tuh..salam sayang dari cintailmu89..salam!! (^_^)

2 comments:

sha said...

guys are more complex now...kan??
some guys la..tp iz ok jer..

iz @ aako89 said...

hurm..komplex??
mungkin..ikut peredaran zaman..namun sunnah mengajar kesederhanaan..jadi,apa salahnya bersederhana??hehe..