sifat malu

salam pada sume2 sahabat iz..apa habaq?mesti sume sibuk ngan urusan masing2 kan..bg pelajar,sibuk ngan pelajaran nya..bagi pekerja,sibuk ngan pekerjaan masing..dan apa jualah tanggung jawab korg,laksanakan ngan penuh rasa tggjawab dan amanah..sibuk camne pon,urusan 5 waktu tu jangan sekali-kali tgglkan yer..pose apatah lagi,jgn la main2 skip yer..gurl xpe..ader alasan..laki,apa je alasan korg??lainla kalau sakit kronik yang memang x leh berpuasa..itu xpela..

teringat pengalaman duk kamsis dulu..bila melihat ngan mata kepala sendiri,betapa sombong budak tuh ngan kesalahan yang dibuat..bulan pose,masak megi,makan ramai2...bukak pintu lak tu..apa daa..dahla wat salah,terang-terangan lak tuh..hurm..x tau nak cakap apa ngan manusia camnie..bangga ngan dosa yang dilakukan..terpaksa menerima hakikat sekarang ni,banyak sangat jumpe ngan manusia2 yang begitu bangga ngan dosa yang dilakukan..okay la,memang la kita semua pernah melakukan kesilapan,namun jangan lah sampai tahap berbangga dan seolah-olah mahu dihebahkan pada orang ramai..malulah ngan diri sendiri..



malu,penting x??iz yakin,sume pernah dgr..sifat malu itu separuh dari iman...yup,malu la yang membentengi diri dari melakukan maksiat..malu jualah yang membataskan perhubungan antara lelaki dan wanita..malu juga yang menghalang diri dari memalukan diri sendiri..tapi,mana pergi sifat malu tersebut?hilang dek cara hidup yang moden??janganla begitu wahai sahabat..peliharalah iman kita dengan sifat malu ini..namun perlu diingat jua,malu juga perlulah diletakkan di tempat yg sesuai..


iz terpanggil tuk berbincang perihal malu ni sebab kebelakangan ni,tgk status2 kat fb...makin lama ,makin teruk..hurm..malu iz nak baca kadang2..betul!!yang menyalahkan org yang cuba berdakwah...yang bercinta,masyaallah...status mengalahkan suami isteri rindunya..tau,pasti ramai faham ngan apa yang iz cuba sampaikan..kan?jadi,kesimpulan nya,pandai2 la kita mendidik hati untuk bersifat malu..boleh kan?try la untuk berubah..kawal la diri..jangan la bercinta bagai nak rak,endingnya..hampeh..x kemana..hurm..cukupla setakat ni..salam sayang dari cintailmu89..(^_^)..yang  baik amik sebagai pengajaran..yang buruk jadikan sempadan..nitez!!

1 comment:

grOundnUt said...

setuju sangat yang kat fb tu ....
ini status fb sempena bulan puasa
" happynyer bendera dah naik, saya nak berbuka dulu .. huhuhu"