wanita merokok??

salam sume2!
camne hari anda arini?sume best2 ke,hampeh2 ke??harap hari2 yang korang lalui ceria2 la yer..hadapi masalah dan dugaan ngan senyuman..boleh x agak2??hurm,cube2 la yer..mesti masalah yang mendatang kat korang dapat dihadapi ngan lebih mudah..watpela nak marah2,stress2..wat serabut kepala je..sendiri gak yang tanggung sume tu nanti..cubala bersikap positif selalu ya..harap2 nya lah..

* letih sampai tertido tengah2 jalan

harini iz agak letih untuk menulis sebenarnya..mata ngantuk,badan penat,kepala pening,tapi xpe..update gakla blog malam nih..harini keja 12 jam..penat sikit,..tapi biasalah,hakikat kehidupan di dunia ni memang meletihkan..yang merehatkan hanyala di sana nanti..betul x??jadi,berusaha la segigih nya dalam apa jua yang dikerjakan..okay??(>_<)..jangan sekali2 ader sifat cepat berpuas hati dan sifat berputus asa..dua2 sifat ini xkan membawa kita kemana-mana pun..duk kat tahap tu jela nanti..x cube perbaiki kehidupan..kita sebagai muslim nih,kenala seimbangkan tuntutan kehidupan di dunia dan akhirat..jangan duk fokus satu je..dua2 kena seimbang..wokay!

harini sebenarnya iz nak berkongsi sesuatu..tadi kan,time iz keja,iz ternampak sesuatu yang pelikla bagi iz..iz ternampak ader wanita yang menghisap rokok..hurm,pelik ke?bagi iz pelikla..yela..bukan sesuatu yang biasala bagi wanita untuk menghisap rokok..tambah pulak,tanpa segan silu,secara terang terangan seolah-olah memang ingin diperhatikan..pendapat iz la,wanita ini biasanya dikaitkan ngan kelembutan,kesopanan kan2?jadi budaya merokok dikalangan wanita amatla membuang sifat2 ini..huhu.sedihnya..x sangka camnie sikap segelintir wanita sekarang..malu iz tgk..mungkin apabila kemodenan membawa kita balik ke zaman jahiliyah..x dapat bezakan yang baik dengan yang buruk..

* bersopan la wahai kaum wanita

lagi satu iz nak tegur pasal wanita2..jagala aurat yer..apa salahnya bertudung,berpakaian sopan dan tidak terlalu ketat?x salah apa pun..tambah manis lagi..pakaian kita ni melambangkan akhlak kita..toksahla nak berseksi-seksi lagi..tolongla!!lelaki yang perhatikan anda cume akan berniat tidak baik untuk anda..memang seronok di 'phewiit2' kan..tapi setakat nak mengorat camtuh,x kemana pon..ader berani,masuk minang terus wanita yang anda berkenan..baru gentleman..so,laki2,ader bran wat camtuh??cabaran nih..barulah terjaga hubungan tuh,kalau diikatkan ngan ikatan yang sah..kalau tidak,berakhirla hubungan tanpa ikatan ngan perasaan jemu..

entry kali nih berdasarkan apa yang iz nampak sekitar waktu iz bekerja nih,..dikelilingi ngan permasalahan seperti nih..mane pergi sifat malu org2 kita??jangan la dibuang perasaan malu itu,kerna malu itu separuh dari iman..jangan la diikut kawan2 kita yang berpakaian x senonoh..kemodenan tidak diukur ngan budaya2 barat ..adat2 ketimuran itu lagi bertamadun jika dikaji secara mendalam..kita memang dididik oleh ibubapa kita ngan kesopanan dan kelembutan..mengapa perlu untuk kita membuang semua itu dan beralih arah dan berkiblatkan budaya2 barat yang tidak elok dan merosakkan kelebihan kita sebagai seorg muslim dan muslimat yang beriman..islam itu agama yang syumul..jadi,jangan pekakkan telinga,mencari alasan membenarkan kesilapan diri..okay?iz pesan sebab sayang anda semua sebagai umat islam..insyaAllah pesan2 ini untuk iz jugak..think positive allright?nobody is perfect,jadi maila kita saling nasihat menasihati..baikla..iz ngantuk sangat dah ni..perlukan rehat..esok cuti,yeay!!hihi..salam sayang dari cintailmu89 wat sahabat2 tercinta,,i luv u all!!

No comments: