teman hidup ku!

salam to all sahabat..apa cerita korang??cerita seronok ke cerita x seronok..apa pun cerita korg,sentiasala menilai semua tu dari perspektif yang positif..okay(>_<)!!hurm..tetibe je dalam fikiran ,terfikir sesuatu yang dalam sedar x sedar kita perlu ada dalam kehidupan,iaitu TEMAN~kite sume pasti mempunyai teman kan?x kira la latar belakang,tempoh masa berteman,sume tu x penting..tapi nilai kejujuran dalam berteman itulah yang lebih penting..setuju x??andai kata dalam berteman itu,kejujuran dan keikhlasan diletakkan sebagai batu asas,kekal la satu2 perhubungan itu..

teman?apa itu teman...hurm,pada pandangan iz,teman itu ialah seseorg disisi kita dikala kesunyian,keseronokan,kesedihan dan 1001 lagi emosi lain yang boleh dikongsi bersama..senang nak cari teman kala kita bergelak tawa,tapi,sangat sukar tuk mencari teman untuk bersedih bersama kita..sukar nak cari teman yang sanggup berkongsi kesusahan dan kedukaan..waktu kita berada dalam kemurungan,hilang keyakinan,dia muncul tuk berikan sekuntum senyuman yang mampu menghuraikan serumit-rumit kekusutan yang bersarang di fikiran..


iz selalu berfikir..apa yang kita cari dalam sesuatu teman yang kita dampingi kan?apa ciri2 penting yang diletakkan dalam mencari teman??apa guna berteman??sume tu mesti ader jawapan yang konkrit kan..apa yang kita cari dalam berteman tu tersangatla penting ,kerana ia banyak mempengaruhi sikap kita..contoh macam,kalau kita nak kenal seseorg,kenal la kawan nya..kita boleh agak peribadi seseorg itu..jadi,teman itu sangatla penting..teman yang baik,bagi iz,biarla seseorg yang sentiasa mengingatkan iz tatkala iz terlupa dan alpa kepadaNya..menasihati iz,kala iz melakukan kesilapan..hurm..alhamdulillah..iz banyak mempunyai sahabat yang camnie..buat korg2 tuh,mekasih kerana sudi menjadi teman iz selama ni..iz hargai selama nih..

hurm,iz dedikasikan entry ni tuk korg yang bernama sahabat..tiada apa yang mampu iz berikan selain ucapan terima kasih dari sudut terdalam hati iz beserta doa tuk korg!!huhu..iz hargai korg selagi iz masih bernafas..nasihati la iz tatkala iz terlupa,dan terleka ngan perintahNya..itu je iz harapkan..iz akan mencuba tuk menjadi kawan yang baik tuk korg..biar jarak memisahkan kita,biar status meletakkan jurang antara kita,hubungan kita sebagai teman tetap utuh hingga ke akhir hayat,InsyaAllah..

No comments: