~masa yang berlalu~

salam...alhamdulillah..berpeluang gak nak menulis malam ni..ditemani milo panas disisi..fuh..bahagia tul..iz baru je balik keja..arini keja 12 jam lagi...masuk 6 sengah,balik 6 sengah gak..bayang jela..letih x agak2?semestinya..tapi xperla..bersabar,..susah dulu,senang kemudian..ingat dapat gaji t,iz nak beli umah dulula,hihi..(*berangan jela)..

apa nak tulis malam ni yer??haa!besok iz cuti..seronok ya rasa..nikmat dunia..hehe..rasa macam nak wat macam2 je..tapi ntahla...sampai je waktunya,x tau nak watpe...last2,terbiaq je cuti camtuh..berlalu tanpa ada apa2 aktiviti..rugi kan?memang rugila...tapi xpe..esok ingat nak ajak member p tgk wayang la..apa la crite best sekarang..iz pon x tau..yela,asyik keja,keja dan keja je...x sempat nak bersosial ngan kawan2..huhu..esok mesti manfaat sepenuhnya...x mo lepas peluang nak jumpe member2 sume..korg,sat g ak rogerr!!

malam ni sebenarnya nak bincang sikit pasal kelebihan bulan syaaban..sekarang ni yang iz perasan dan iz yakin ramai lagi yang perasan,masa sangat cepat berlalu...x terasa masa berlalu begitu pantas...makin banyak masa terbuang dengan sia2..terasa masa semakin sempit,ditambah ngan kerja nya,aktiviti2 lain nya...rasa macam banyak masa iz yang terbuang begitu sahaja..kadang2 penat balik keja,tertido..tup2,besok bangun dah kena pegi keja,..sayang ngan masa yang terbuang begitu je...


* kecuali bagi mereka yang beriman dan beramal soleh!

masa ni kalau dah berlalu memang xkan boleh diundur balik,kan??macam bulan rejab yang dah melepas nih,..iz rasa sangat la rugi..x banyak berpuasa...x banyak beribadah..dah melepas camtuh je..rugi memang rugi ..tapi apa boleh buat...dah melepas..ntah jumpe lagi ke x tahun depan,.tak taula..huhu..jadi wat bulan syaaban nih,iz xnak melepas lagi...iz berazam akan manfaatkan betul2 bulan nih..dan iz berharap sahabat2 iz kat sini pon manfaatkanlah bulan mulia ni...berpuasa sunat ke,sekadarnya..mengikut kemampuan...yela,sebagai persiapan tuk menuju bulan ramadhan tahun ni...biar perut tu x terkejut bila berpuasa nanti..betul x?

x sangka dekat dah ngan bulan ramadhan kan?moga,kite sume berpeluang tuk berjumpa ngan bulan ramadhan tahun ni..meramaikan jemaah di masjid...seronok je kalau kat surau tu ramai je..budak2 nya,orang2 tuanya..penuh je..camnila nak nya..x kan la masjid besar2,saf solat yang penuh kat depan je..satu saf je..camne nak bersatu..biarla kalau kat masjid tuh,permusuhan,perselisihan faham ditolak tepi..buang jap politik,sengketa,kuasa..buang jauh2 kat tepi..bersatu atas nama ISLAM...tolak lain masalah yang ada ke tepi..bersatu la wahai para jemaah..insyaAllah...bertambah harmonilah masjid2 yang ada..

* kan bagus camnih..

sebagai penutup,iz nak ingatkan diri iz sendiri agar jangan sia2kan masa yang berlalu..terutama dalam bulan yang penuh ngan keberkatan nih..bulan syaaban..kan?tekad ni..nak manfaatkan bulan nih..keja,keja gak..tanggungjawab sebagai muslim,jangan terabaikan..yer tak?hihi...muhasabah diri balik..kita xkan terasa apa sesuatu,melainkan bila kita dah kehilangan nya..right?oklah..cukupla setakat nih..rasa macam nak mengundurkan diri..harap2 jumpe lagi..sat g korang jangan lupa tengok halaqah sentuha qalbu lak..kalau terlepas rugila korang..best kot crite tuh..jangan miss tau...hurm,salam sayang dari iz..(>_<)

No comments: